Την Τρίτη 16 Ιουνίου 2009 στο Α΄ Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών δικάζεται μια φωτεινή δασκάλα, η Στέλλα Πρωτονοταρίου, πρώην διευθύντρια του 132ου Δημ. Σχολείου, για δράσεις του σχολείου που είχε συναποφασίσει με τον σύλλογο διδασκόντων και που σύμφωνα με τον Συνήγορο του Πολίτη είχαν ως αποτέλεσμα «την πραγμάτωση σε σημαντικό βαθμό μιας ατμόσφαιρας αλληλοσεβασμού και συνεργασίας ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, το οποίο αποτελεί ζητούμενο στο πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών μονάδων και της επιδίωξης του παιδαγωγικού ιδεώδους».
Το 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών στεγάζεται στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας. Περισσότερο από το 75% των μαθητών του είναι αλλόγλωσσοι, προερχόμενοι από διαφορετικές εθνότητες. Λίγα χρόνια πριν, η μαθητική διαρροή κινούνταν σε υψηλά επίπεδα, ενώ φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας ήταν συχνά. Η διευθύντρια του σχολείου, Στέλλα Πρωτονοταρίου και ο σύλλογος διδασκόντων αντιμετώπισαν συλλογικά το πρόβλημα, προχωρώντας σε μια σειρά παιδαγωγικών παρεμβάσεων, με στόχο την αντιστροφή της κατάστασης.
Στα πλαίσια αυτά διοργάνωσαν μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε μετανάστες γονείς και μαθήματα μητρικής γλώσσας σε αλλοδαπούς μαθητές (αλβανικής και αραβικής καταγωγής), εξέδιδαν τις ανακοινώσεις του σχολείου σε τρεις γλώσσες (ελληνικά, αλβανικά και αγγλικά) και ανέλαβαν πλήθος άλλων πρωτοβουλιών με σκοπό πάντα την εξυπηρέτηση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών τους.
Πολύ σύντομα εξαιτίας των παρεμβάσεων αυτών, η μαθητική διαρροή σχεδόν μηδενίστηκε, τα κρούσματα βίας εξαφανίστηκαν, οι μαθητές βελτίωσαν τις επιδόσεις τους και οι Έλληνες και οι μετανάστες γονείς ξεπέρασαν τις αναστολές και τις φοβίες τους και συμμετείχαν ενεργά στη ζωή του σχολείου.
Σύμφωνα όμως με το ΥΠΕΠΘ, η ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών δεν αποτελεί πρωταρχικό κριτήριο για τη στάση του απέναντι στις πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών, γι΄ αυτό την προηγούμενη σχολική χρονιά η Στέλλα Πρωτονοταρίου απομακρύνθηκε από το 132ο Δημοτικό Σχολείο.
Η νέα διοίκηση επέβαλε τη διακοπή όλων των προαναφερθεισών παιδαγωγικών παρεμβάσεων, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από τους δασκάλους και τους γονείς, καθώς και από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, συνδικαλιστικούς, πολιτικούς φορείς και πανεπιστημιακούς. Η δίωξη Σήμερα, έναν και πλέον χρόνο μετά την απομάκρυνσή της από το 132ο Δημοτικό Σχολείο, η Στέλλα Πρωτονοταρίου διώκεται ποινικά, με μοναδικό μάρτυρα κατηγορίας τον τωρινό διευθυντή του σχολείου κ. Γιουτλάκη, επειδή παραχώρησε σχολικές αίθουσες για την πραγματοποίηση μαθημάτων μητρικής γλώσσας σε αλλόγλωσσους μαθητές το διάστημα 2005- 2007, εκτός διδακτικού ωραρίου. Την ίδια στιγμή που οι σχολικοί χώροι παραχωρούνται από τον Δήμο Αθηναίων για κάθε λογής δραστηριότητες (κοπή πίτας, ενοριακές ανάγκες εκκλησιών, αθλητικούς συλλόγους κ.ά.). Για συνδρομή στο ίδιο «έγκλημα» διώκεται και η δασκάλα που δίδασκε στα προγράμματα αυτά.
Η «ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ»
Η νέα διοίκηση διέκοψε τα προγράμματα και διώκει τη διευθύντρια για την παραχώρηση των αιθουσών Στο πλευρό της οι εκπαιδευτικοί Η ΣΤΕΛΛΑ Πρωτονοταρίου δεν είναι μόνη της. Τη στηρίζουν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και δεκάδες διδασκαλικοί Σύλλογοι και Ενώσεις Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης που απαιτούν την παύση κάθε δίωξης εναντίον της, καθώς πιστεύουν ότι «η επίθεση που γίνεται στη συγκεκριμένη δασκάλα είναι επίθεση απέναντι σε κάθε σύλλογο διδασκόντων και κάθε εκπαιδευτικό που με τις παιδαγωγικές του πρωτοβουλίες ξεπερνάει την κρατική παιδαγωγική και παλεύει για την ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών όλων των μαθητών, ανεξάρτητα από την κοινωνική ή εθνική τους προέλευση».
TANEA
Η «ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ»
Η νέα διοίκηση διέκοψε τα προγράμματα και διώκει τη διευθύντρια για την παραχώρηση των αιθουσών Στο πλευρό της οι εκπαιδευτικοί Η ΣΤΕΛΛΑ Πρωτονοταρίου δεν είναι μόνη της. Τη στηρίζουν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και δεκάδες διδασκαλικοί Σύλλογοι και Ενώσεις Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης που απαιτούν την παύση κάθε δίωξης εναντίον της, καθώς πιστεύουν ότι «η επίθεση που γίνεται στη συγκεκριμένη δασκάλα είναι επίθεση απέναντι σε κάθε σύλλογο διδασκόντων και κάθε εκπαιδευτικό που με τις παιδαγωγικές του πρωτοβουλίες ξεπερνάει την κρατική παιδαγωγική και παλεύει για την ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών όλων των μαθητών, ανεξάρτητα από την κοινωνική ή εθνική τους προέλευση».
TANEA
16 comments:
Βήματα προς τα πίσω, εν ολίγοις. Τί να πει κανείς!
ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ! ΤΟ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΟΩΘΗΘΗΚΕ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ! ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΑΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ ΚΙΟΛΑΣ!
Το διάβασα πρωί πρωί στα ΝΕΑ.
Πίσω ολοταχώς...
Και το φρένο χαλασμένο.
μεχρι τωρα ελεγα οτι ειμαστε 30 χρονια πισω ...... ε βαλε κατι παραπανω !!!
Ορθώς διώκεται η δασκάλα-και δεν μπορώ να καταλάβω το επίθετο "φωτεινή". Ένα σωστά δομημένο κράτος έχει κανόνες στην Παιδεία του, οι οποίοι δεν τροποποιούνται από μια δασκάλα επειδή έτσι της υπαγόρευσαν οι όποιες απόψεις της. Αν νόμιζε πως το σύστημα παιδείας δεν την εκφράζει, μπορεί να καταθέσει τις προτάσεις της ή να παραιτηθεί. Αυτό γίνεται στις ευνομούμενες κοινωνίες όμως, όχι στην Ελλάδα, όπου η ασυδοσία θεωρείται από κάποιους "επαναστατικότητα".
Giorgia_is_coming_to_town
,Tyler,patsiouri, korinoskilo
Mε βρισκετε συμφωνη οτι μια τετοια πραξη ειναι Βήματα προς τα πίσω. Αλλα τι περιμενει κανεις απο μια χωρα που εστειλε 2 ρατσιστες στο Ευρω-
κοινοβουλιο; Και μη χειροτερα να λεμε ετσι που ψηφισαν πολλοι! :( Nτροπη σ οσους αντι να βοηθησουν τη δασκαλα, αντιθετα καταδικαζουν τετοιες ενεργειες! :(
vater Panajiotis
Η δασκαλα αυτη θα μου επιτρεψεις να πω οτι δεν ενδιαφεροταν καθολου να κανει την 'επαναστατρια' οπως λες! Λυση στα προβληματα της περιοχης της ηθελε να δωσει και απ ο τι διαβασα στο αρθρο, που μαλλον εσυ δεν διαβασες καθολου, ειχε ηδη βελτιωσει και τη κατασταση αφου δεχθηκε τους μεταναστες και δεν τους εδιωξε με την συμπεριφορα της, οπως συνηθως κανει το επισημο κρατος! Αν ολοι αγκαλιαζαν τετοιες θετικες προσπαθειες, τοτε δεν θα υπηρχε βια και ρατσισμος, αλλα μαλλον βολευουν μερικους οι χαοτικες καταστασεις....
Vater , "Ασυδοσία"? Ασυδοσία η ανθρωπιά και η πρόοδος? Εχεις ποτέ σκεφτεί, πόσο αλλιώτικη θα ήταν η συμπεριφορά πολλών μεταναστών, αν δεν τους γκετοποιούσαμε και τους αγκαλιάζαμε? Ποιούς "κανόνες", σωστά δομημένου κράτους, παραβίασε η δασκάλα? Και ποιοί "κανόνες" δεν μπορούν να "παραβιάζονται" για το καλύτερο?
Γνώριζα την υπόθεση πολύη πριν το παρόν άρθρο-το οποίο το διάβασα και δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο μου χρεώνεις κάτι αντίθετο.
Πολλές από τις ενέργειές της δασκάλας είναι απαράδεκτες. Για παράδειγμα, τα φροντιστήρια μητρικής γλώσσας και η αντικατάσταση του Πάτερ Ημών. Σε ποια χώρα με σοβαρή μεταναστευτική πολιτική αναλαμβάνει δάσκαλος του κράτους να διδάσκονται οι μετανάστες την μητρική τους γλώσσα; Σε καμιά. Αντίθετα, υπάρχουν διακρατικές συμφωνίες οι οποίες ορίζουν ανά πόσα παιδιά πρέπει να υπάρχει δάσκαλος μητρικής γλώσσας επιλεγμένος από το ίδιο το κράτος! Δεν προσαρμόζεται ΚΑΜΙΑ χώρα υποδοχής στον μετανάστη αλλά ο μετανάστης στην χώρα υποδοχής. Αν ήθελε να βοηθήσει, ίσως θα μπορούσε να κάνει μαθήματα ελληνικής φλώσσας στα παιδιά και ΟΧΙ στους γονείς.
Φυσικά τα πράγματα πήγαιναν καλύτερα, εφόσον 3 στους 4 μαθητές είναι αλλοδαπός. Δεν ψέγω την δασκάλα επειδή τα έκανε αυτά (τα οποία πηγάζουν καθαρά από την πολιτική της ιδεολογία) αλλά διότι ο νόμος δεν ορίζει τίποτε τέτοιο και δεν μπορεί ο κάθε εκπαιδευτικός να καταλύει τις αρχές της υπηρεσίας που τον μισθοδοτεί.
Vater
Σε πληροφορω οτι σε πολλες σοβαρες χωρες με ΣΟΒΑΡΗ μεταναστευτικη πολιτικη οπως οι Σκανδιναβικες
ΑΚΟΜΗ διδασκεται η μητρικη γλωσσα των μεταναστων και ισως και γι αυτο να μην υπαρχουν ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ προβληματα στη προσαρμογη τους οσα στην Ελλαδα!
Και φυσικα δεν συμφωνω στο οτι η δασκαλα επρεπε να κανει μονο ελληνικα στα παιδια και ΟΧΙ στους γονείς. Που ειναι το προβλημα; Θα μας παρουν τις ΚΑΛΕΣ δουλειες, οπως το καθαρισμα τουαλεττων;
Το τι... ''πηγαζει απο την πολιτικη ιδεολογια της'' δεν το ξερω και δεν εχει καμμια σημασια, αλλα αν αυτο σημαινει ΑΓΑΠΗ στον συνανθρωπο,(ειδικα ΑΝ εισαι και ιερεας) πρεπει να σου λεει κατι.Οσο για τους νομους σε πληροφορω οτι φτιαχτηκαν για να αλλαζουν προς ωφελος των ανθρωπων και οχι το αντιθετο!
Τιποτα δεν καταλυεται απο την συμπαθη αυτη και προοδευτικη εκπαιδευτικο!Τα περισσοτερα εχουν ηδη ΚΑΤΑΛΥθΕΙ απο την ιδια ιδεολογια που εστειλε 2 ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ στις προσφατες εκλογες για το Ευρωκοινοβουλιο!
Εγώ πάντως, σαν μετανάστης, έχω και την απαίτηση εδώ στην Αγγλία να σέβονται και να προοθούν την γλώσσα μας στο σχολείο των παιδιών, και επειδή είμαστε οι μόνοι Ελληνες - σε σχολεία με πολλούς αλλοδαπούς γίνεται και διδασκαλία της γλώσσας τους- τους έχω πάει εγώ ελληνικά βιβλία, αφίσες και άλλο υλικό, για να τα βλέπουν και τα παιδιά μου αλλά και τα άλλα παιδάκια και να εμπλουτίζεται η εκπαιδευτική εμπειρία.
Σε καμιά χώρα δεν διδάσκεται η μητρική από αυθόχθονες. Δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑΣ Γερμανός δάσκαλος που διδάσκει ελληνικά! Υπάρχουν διακρατικές συμφωνίες για την εκπαίδευση.Έλληνες δάσκαλοι αναλαμβάνουν το έργο, απεσταλμένοι από το ελληνικό κράτος, ΑΝ βέβαια υπάρχουν έλληνες μαθητές και ΑΝ το ζητήσουν οι ίδιοι. Και το κρ΄τος προέλευσης ΠΛΗΡΩΝΕΙ τα έξοδα διδασκαλίας των μεταναστών που προέχονται από αυτό.
Είναι τουλάχιστον αφελές να πιστεύεται πως η ενσωμάτωση στην χώρα υποδοχής γίνεται με την εκμάθηση της...μητρικής γλώσσας του μετανάστη. Μετανάστης είμαι και εγώ. Αλλά δεν ήρθα να απαιτήσω να αλλάξει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας που με φιλοξενεί. Το ότι δίνεις το δικαίωμα σε κάποια δασκάλα να αλλάξει με τον τσαμπουκά τον Νόμο του Κράτους, είναι τουλάχιστον άτοπο.
Η επίκληση της ιδιότητας του ιερέως και της χριστιανικής αγάπης δεν έχει να κάνει με τις απόψεις κάποιου πολίτη που ψηφίζει και ενδιαφέρεται για τη χώρα του. Έχω συντρέξει με πολλούς τρόπους πάρα πολλούς λαθρομετανάστες(στην Ελλάδα), από πολλές χώρες, σε καιρούς χαλεπώτερους. Στη χώρα που με φιλοξενεί σέβομαι τους νόμους και αυτή σέβεται εμένα. Που είναι το περίεργο αν ζητώ να ισχύσει το ίδιο και στη δική μου πατρίδα;
Τα είπε όλα η Elva. Η ενσωμάτωση σαφώς και δεν γίνεται μόνο με την γλώσσα, αλλά η εκμάθηση της γλώσσας είναι ένα βήμα προς την ενσωμάτωση και σημαντικό μάλιστα.
Και δεν νομίζω ότι απαίτησε κάποιος μετανάστης να αλλάξει το εκπαιδευτικό μας σύστημα (το οποίο σημειωτέον, οι εκάστοτε υπουργοί μας, με τις συνεχείς αλλαγές χρόνια τώρα το έχουν κάνει Μάικλ Τζάκσον!). Ούτε κανένα νόμο του κράτους άλλαξε η δασκάλα, βοηθώντας ουσιαστικά συνανθρώπους της. Ασε που δεν είδα πουθενά και τον "τσαμπουκά" που επικαλείται ο Παναγιώτης.
Δεν είναι οξύμωρο να λέμε ότι οι μετανάστες από την μία δεν σέβονται τους νόμους της χώρας που τους φιλοξενεί κι από την άλλη να κατακρίνουμε την διδασκαλία γλώσσας που - ενδεχομένως- θα τους βοηθούσε να διαβάσουν και να καταλάβουν αυτούς τους νόμους?
Παναγιώτη, είμαι κι εγώ μετανάστρια, σε μια χώρα που από πολλούς Έλληνες θεωρείται υπανάπτυκτη, τριτοκοσμική και διεφθαρμένη. Μέσα σε όλα αυτά τα προβλήματά της, ένα πράγμα έχει καταφέρει, την ισότητα των πολιτών της και των μεταναστών της, ανεξαρτήτως θρησκείας και εθνότητας. Είναι κάτι που εμείς, οι "πολιτισμένοι" Ελληνες, ακόμα δεν το γνωρίζουμε!
τι 30 βρε korinoskilo.. 30 καλά θα ήταν! βάλε άλλα τόσα να είσαι μέσα..
Είμαστε η μόνη χώρα που οι κάτοικοί της ξεκίνησαν πολιτισμένοι και κατέληξαν πρωτόγονοι.
κακέ λύκε πόσο δίκιο έχεις...
ΔΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΔΗΛΑΔΗ, ΟΤΑΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΗ Κ ΚΑΝΑΔΑ ΚΑΙ ΑΦΡΙΚΗ ΤΑ ΜΑΖΕΥΑΝ Κ ΤΟΥΣ ΜΑΘΑΙΝΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ?
ΜΑΘΑΙΝΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΟΝΟ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
ΑΝΤΕ ΜΑΖΕΨΤΕ ΤΟΥΣ ΣΠΙΤΙΑ ΣΑΣ ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΑ
Post a Comment