Friday, February 13

Do the evolution και ποιοι πιστευουν στην θεωρια του Δαρβινου;



Σχεδον 1 στους 2 Έλληνες και 1 στους 2 Βρετανους συμφωνα με διεθνη ερευνα αμφισβητουν την εξελικτική θεωρία του Δαρβίνου, (Charles Robert Darwin, 12/02/1809 –19/03/1882).
Μόνο το 54% των Ελλήνων και το 50% των Βρετανων θεωρεί πως ο Δαρβίνος είχε δίκιο ότι ο άνθρωπος κατάγεται από τον πίθηκο, το 29% πιστεύει πως είχε άδικο, ενώ το 18% δηλώνει πως δεν ξέρει. Από τους πιο ένθερμους οπαδούς της θεωρίας της εξέλιξης είναι οι Ισλανδοί και οι Δανοί με 80%, ενώ οι Τούρκοι δείχνουν να τον αμφισβητούν σε ποσοστό που ξεπερνά το 52%. Καθώς φέτος συμπληρώνονται 150 χρόνια από τη συγγραφή του περίφημου βιβλίου του Δαρβίνου «Η προέλευση των ειδών»,( The origin of Species) φαίνεται ότι από όλες τις ανακαλύψεις του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα, μόνο η θεωρία της εξέλιξης δεν κατόρθωσε να αποκτήσει γενική αποδοχή πέραν του επιστημονικού κόσμου.

Θέμα ευημερίας;

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες που διενήργησαν τη δημοσκόπηση, η αποδοχή της θεωρίας είναι μεγαλύτερη σε χώρες που ''ευημερούν'', ενώ στις χώρες όπου οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα είναι πιο ισχυρή η έννοια του Θεού και του κόσμου που Εκείνος έφτιαξε.

Χρειάσθηκε, πάντως, να περάσουν 200 χρόνια από τη γέννηση του Δαρβίνου- τα οποία συμπληρώνονται σήμερα, 12/02/2009, προκειμένου το Βατικανό να παραδεχθεί ότι ο μεγάλος επιστήμονας βρισκόταν στη σωστή κατεύθυνση, όταν ισχυρίσθηκε ότι ο άνθρωπος κατάγεται από τον πίθηκο. Εκπρόσωπος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας ανακοίνωσε χθες ότι η θεωρία του
Δαρβίνου για την εξέλιξη είναι συμβατή με τη χριστιανική πίστη και μάλιστα έχει τις ρίζες της στις διδαχές του Αγίου Αυγουστίνου και του Θωμά του Ακινάτη. «Αυτό που εννοούμε με την εξέλιξη είναι ο κόσμος όπως τον δημιούργησε ο Θεός», διευκρίνισε ο αρχιεπίσκοπος Τζιανφράνκο Ραβάζι, επικεφαλής της επιτροπής Πολιτισμού του ποντίφικα.
Τον ερχόμενο μήνα, μάλιστα, διοργανώνεται με την υποστήριξη του Πάπα διεθνές συνέδριο για τη θεωρία της εξέλιξης, το οποίο θεωρείται τεράστιας σημασίας για τις σχέσεις πίστης και επιστήμης, μεταξύ άλλων, διότι βάζει στο περιθώριο τη θεωρία του «έξυπνου σχεδίου» που προωθούν συντηρητικοί κύκλοι, σύμφωνα με το οποίο όλα οφείλονται σε μια «υπέρτατη δύναμη».


Ενα αλλο λιγοτερο γνωστο κεφαλαιο στη ζωη του Δαρβινου αφορα στο θεμα της δουλείας.

Tι εκανε τον Δαρβινο να εκφράσει τις εντυπωσιακές και επαναστατικές για την εποχή τους θεωρίες του; Στο ερώτημα αυτό απαντούν Βρετανοί ιστορικοί, το βιβλίο των οποίων αποκαλύπτει ότι ο διάσημος βιολόγος ένιωθε αποτροπιασμό για τον θεσμό της δουλείας, την κατάργηση του οποίου χαρακτήρισε «ιερό σκοπό».

Ο Δαρβίνος υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας της απάνθρωπης μεταχείρισης των σκλάβων, κατά τα ταξίδιά του με το πλοιο «Beagle», που τον έφεραν στην αμερικανική ήπειρο και στις νήσους Γκαλαπάγκος (Islas Galápagos), όπου διατύπωσε τη θεωρία του περί εξέλιξης των ειδών, χάρη στις παρατηρήσεις των γηγενών σπίνων.

Η ιδεολογική στράτευση του Δαρβίνου στον αγώνα κατά της δουλείας βρίσκεται πίσω από τη μοναδική προσέγγισή του στο θέμα της εξέλιξης και στην αρχή που εξέφρασε για «κοινή καταγωγή» όλων των ειδών. Η αρχή αυτή ίσως να χρησιμοποιήθηκε από τον Δαρβίνο ως επιχείρημα υπέρ της κατάργησης της δουλείας, εκτιμούν οι συγγραφείς του νέου βιβλίου. Αφού ολοκλήρωσε τον περίπλου του πλανήτη το 1836, ο Δαρβίνος εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο, όπου δύο χρόνια αργότερα δημοσίευσε τις ρηξικέλευθες θεωρίες του. Την ίδια εποχή, ο θείος του Δαρβίνου, Τζος Ουέντζγουντ, ιδρυτής της πάλαι ποτέ αυτοκρατορίας πορσελάνης, πούλησε την επιχείρηση και αξιοποίησε τα έσοδα για τη στήριξη της εκστρατείας κατά της δουλείας.

Στο ημερολόγιο του ταξιδιού του, που δημοσιεύθηκε το 1845, ο Δαρβίνος προχωρά σε γλαφυρές περιγραφές των μαρτυρίων, που υφίσταντο οι δούλοι στις φυτείες της Λατινικής Αμερικής. Τη χειρότερη εντύπωση στον Δαρβίνο προκάλεσε η απειλή πολλών αφεντικών στις φυτείες ότι θα πουλούσαν τα παιδιά των σκλάβων τους, εάν αυτοί δεν παρέμεναν φρόνιμοι. Η θεωρία του Δαρβίνου για την κοινή καταγωγή των ειδών εκφράσθηκε εν μέρει ως απάντηση στην επικρατούσα άποψη μεταξύ των ιδιοκτητών φυτειών στη Νότια Αμερική, ότι οι σκλάβοι αποτελούσαν ξεχωριστό ζωικό είδος, η κακομεταχείριση του οποίου δεν μπορεί να θεωρείται ανήθικη.

Πηγες: ΤΑ ΝΕΑ & η Καθημερινη