Tuesday, December 4

ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΜΑΝΝΑ ΕΛΛΑΣ

Από Συμέλα Μελετλίδου

Λεω, τουλάχιστον για σήμερα, να αφήσω τα τρένα και την μετανάστευσή μου, για τα οποία έγραφα νωρίτερα, και να σας πω για την πρόσφατη επίσκεψή μου στην ΜΑΝΝΑ ΕΛΛΑΔΑ - πόσο με συγκινούσαν αυτές οι λέξεις κάποτε, μάλλον αναισθητοποιήθηκα τώρα και πλέον δεν ανατριχιάζω μ’ αυτές...

Για πρώτη φορά, στα τελευταία δέκα χρόνια, ήμουν στην Ελλάδα χαλαρή.
Και πολύ χαλαρή!
Δεν έτρεχα από ραντεβού σε ραντεβού για διάφορες δουλειές.
Δεν συνάντησα εκδότες για να εκδώσω κάποιο βιβλίο μου, όπως έκανα το 2001 για το βιβλίο μου «Τελικά τον νίκησα».
Δεν τηλεφωνούσα να κλείσω ραντεβού με αρχισυντάκτες εφημερίδων για πιθανή συνεργασία ώστε να ανταποκρίνομαι από την Σκανδιναβία, έτσι όπως έκανα με την Metro για τρία χρόνια και για ένα μικρό διάστημα και με την «Πρώτο Θέμα».

Ούτε και ταξίδευα από την μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη για να γνωρίσω τους αμπελώνες και τους οινοποιούς της χώρας μας με σκοπό να προωθήσω τα προϊόντα τους, τα εκλεκτά ελληνικά κρασιά, στην αγορά της Σουηδίας, έτσι όπως με δική μου πρωτοβουλία έκανα επί τριετίας! Για την Ελλάδα μας ρε γαμώτο... που λεμε!

Τώρα ήμουν χαλαρή και ίσως γι αυτό δεν πέρασα και τόσο καλά - μάλλον πρέπει να βρίσκομαι σε ένταση, εγώ, για να καλοπερνώ.

Εν πάση περιπτώσει για το τσιγάρο και το κάπνισμα των Ελλήνων ήθελα να πω λίγα λόγια. Γι αυτό που πολύ μ’ ενοχλεί ειδικά τέτοιο καιρό που οι Έλληνες κλείνουν τις πόρτες και τα παράθυρα παρά τους 20 βαθμούς έξω!
Βέβαια, το λάθος ήταν δικό μου.
Δεν έπρεπε να κατέβω τέτοιο καιρό μα δεν μπόρεσα νωρίτερα!

Και αναρωτιέμαι, δεν θα μάθουν αυτοί οι Έλληνες να βγαίνουν έξω, στο μπαλκόνι, για να καπνίσουν;
Δεν θα μάθουν να μην κάνουν τα σπίτια τους τεκέδες αδιαφορώντας αν μέσα εκεί υπάρχουν μικρά παιδιά ή ασθενείς ή αδιάθετοι ή αλλεργικοί;

Πώς είναι οι συνήθεις των καπνιστών στις χώρες που ζείτε εσείς, παιδιά, διότι εδώ, στην Σουηδία, το κάπνισμα απαγορεύεται ακόμα και στα μπαρ, στα εστιατόρια κλπ.

Ωστόσο, να λεμε και του στραβού το δίκαιο, αυτή την φορά είδα και κάποιες διαφορές στην Ελλάδα.
Στον σταθμό, πχ. της Θεσσαλονίκης ακόμα και security σε απαγορεύουν να καπνίσεις... ΜΠΡΑΒΟ! Σε ανώτερα εύχομαι!

7 comments:

pølsemannen said...

"Και αναρωτιέμαι, δεν θα μάθουν αυτοί οι Έλληνες να βγαίνουν έξω, στο μπαλκόνι, για να καπνίσουν;"

Όχι. Ο Έλλην είναι θεριακλής και τα θέλει τα τσιγάρα του (ή τους μπάφους του) παντού και πάντα.

Θυμάμαι πριν βγει ο νόμος για την απαγόρευση του καπνίσματος στα μπαρ, (Τα krogar, τι ψύχωση με τους πορτιέρηδες που δεν αφήνουν πολλούς σκούρους να μπουν μέσα, πρέπει να γράψω κάποτε την γνώμη μου γι αυτές τις αηδίες) υπήρχαν στο αεροδρόμιο Arlanda π.χ. "Η γωνιά για τους βρωμιάρηδες" μέσα στο μπαρ. Εκεί υπήρχε στο χαμηλωμένο ταβάνι ένας δυνατός απορροφητήρας που ρουφούσε όλο τον καπνό στο πιτς φιτίλι.

Αλλά έστω και τέτοια συστήματα, η Ελλάδα μαζί με τους θεριακλήδες αδελφούς μας Κυπρίους θα είναι η τελευταία που θα τα εφαρμόσει.

BioLogos said...

Και στη Γερμανία από το νέο έτος ξεκινάει Verbot (απαγόρευση) του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους, μπαράκια και εστιατόρια...

Μάλλον θα πάω στη γωνιά μου με τους βρωμιάρηδες.

maria_pin said...

Αχ Συμέλα μου, τί θέμα ωραίο μας άνοιξες! Και γω ώς Ελληνίς και θεριακλού, για χρόνια δούλευα στην τράπεζα, και είχα τα στριφτά μου έτοιμα κάτω από το ταμείο. Και όλοι καπνίζαμε, και αν πήγαινε και 1 η ώρα, καμιά φορά τρώγαμε κιόλας, ή βγάζαμε ουισκάκια και ξηροκάρπια. Που να πει κανείς τίποτα!! Οταν ήρθα εδώ Αγγλία, στην αρχή ούτε που πήγαινα στα Starbucks, όπου απαγορεύονταν να καπνίσεις και πριν την απαγόρευση. Τελικά το έκοψα και γω, όταν έμεινα έγγυος στο πρώτο μου παιδί, και ήρθε στη συνέχεια και γενική απαγόρευση και εδώ, και τώρα μου αρέσει και μένα, που πηγαίνουμε όλοι μαζί στην pub για Sunday Dinner και το ευχαριστιώμαστε σε καθαρή ατμόσφαιρα!
Καλή δύναμη!

ΥΓ. Βιολόγε, να το κόψεις!! :)

ΣΥΜΕΛΑ ΜΕΛΕΤΛΙΔΟΥ said...

Το αστείο είναι ότι είχα καταχαρεί με την απαγόρευση επειδή τότε δεν κάπνιζα.
Έλα, όμως, που τώρα καπνίζω και θα το ‘θελα το άτιμο το τσιγάρο μαζί με το ποτό!!! Ευτυχώς που δεν βγαίνω συχνά - από σπάνια μέχρι καθόλου σε αντίθεση με παλιά που «έκλεινα» τα μπουζουξίδικα για να πάρω και το προσωπικό και να συνεχίσουμε αλλού...

Pölsemannen, η «γωνιά για τους βρομιάρηδες» στην Arlanda είναι τώρα κανονικό δωμάτιο και τώρα που κατέβαινα για Ελλάδα μπήκα εκεί να πάρω την δόση μου. Δυστυχώς ο απορροφητήρας δεν ρουφούσε τον καπνό στο πιτς φιτίλι και μετά από τρις τζούρες βγήκα από εκεί... μην πνιγώ!
Περιμένω να διαβάσω το θέμα με τους πορτιέρηδες στην Σουηδία που εμποδίζουν τους μαυροκέφαλους να μπουν στα μπαρ.
Αναρωτιέμαι πώς συμπεριφέρονται στους ξένους (αλβανούς, ρώσους, ιρακινούς κλπ.) οι πορτιέρηδες στην Ελλάδα! Δεν βγήκα, δεν είδα και δεν ξέρω....


Biologe πριν 2 έκανα Χριστούγεννα στην Γερμανία, στο Erlenbach κάπου κοντά στην Φρανκφούρτη και είχα αγανακτήσει με το ντουμάνι όπου κι αν πήγαινα. Τότε δεν κάπνιζα!
Σκεφτόμουν και φέτος να παω αλλά θα περιμένω να απαγορευτεί κι εκεί και ευελπιστώ ότι κι εγώ μέχρι τότε θα το ξανα-κόψω!
Θα το κόψουμε! Έτσι δεν είναι; Κι εσύ κι εγώ και όλοι οι υπόλοιποι, εύχομαι!


Maria_pin πάντα χαίρομαι όταν κάποιος κόβει το τσιγάρο το ίδιο κάνω και για σένα και εύχομαι να μη το ξαναπιάσεις στο χέρι!
Εγώ το είχα κομμένο για 10 ολόκληρα χρόνια και 5 μήνες μετά την διάγνωση για καρκίνο μαστού το άρχισα!!!
Πώς λέγεται αυτό;
Βλακεία; Ηλιθιότητα; Χαζομάρα; Ανωμαλία; Όπως και να λέγεται είμαι μέσα...

Anonymous said...

Θα γίνουν και οι Έλληνες ρομποτάκια!

AATON said...

Θεωρώ αηδιαστική σαχλαμάρα τις απαγορεύσεις, απάτη το δήθεν ενδιαφέρον των νομοθετών για την υγεία μου ως καπνιστή, και παράφορη καταπάτηση της ελευθερίας και της αξιοπρέπειάς μου το να με πετάνε έξω στο δρόμο να καπνίσω, δίπλα στα σκυλάκια (Pets out) πάλι καλά που δεν μου φοράνε και αλυσίδα μη φύγω.
Αμα ενδιαφέρονταν για την υγεία μου, ας απαγόρευαν την καλλιέργειά του και την πώλησή του παντελώς.
Δεν είναι λύση η απαγόρευση, που ζούμε;
Λύση θα ήταν η ευχέρεια επιλογής.
"θα πάω σε εκείνο το μπαράκι, γιατί είναι για μη καπνιστές, ή έχει ειδικά διαμορφωμένο χώρο για κάπνισμα" ή το αντίθετο "πας εκεί που καπνίζουν ελεύθερα" γιατί έτσι γουστάρεις. Το να σου απαγορεύουν τι θα κάνεις και να σε θεωρούν κατώτερο όν επειδή καπνίζεις με εξαγριώνει προσωπικά. Για να πάρεις χάπια που σε βοηθάνε να τοκόψεις, και πανάκριβα είναι, και δεν τα δικαιολογεί κανένα σύστημα υγείας. Απο την άλλη επίσης, η ασφάλειες τρίβουν απο χαρά τα χέρια τους όταν τους πείς καπνίζω. Ρε μήπως πάν να μας ξεκάνουνε; Και για την ιστορία, είμαι σίγουρος πως ξέρετε πάααααααρα πολύ κόσμο που πάσχει ή πέθανε απο καρκίνο, μα ποτέ κανένας δεν κάπνιζε ούτε σύχναζε σε τέτοια μέρη, κάνανε μάλιστα και πολύ υγειηνή ζωή..είπε κανείς τίποτε;
Με αγάπη,
ένας καπνιστής!

maria_pin said...

AATON να έρθεις εδώ στην Αγγλία που τα δικαιολογεί το σύστημα υγείας τα "χαπάκια" και τα λοιπά βοηθήματα! Εγώ πάντως σε καταλαβαίνω, ως πρώην καπνίστρια, αλλά μή λες πώς κανένας δεν κάπνιζε από όσους προσεβλήθησαν από καρκίνο-δυστυχώς συνέβει σε πολλούς καπνιστές, όπως και πολλά άλλα πχ ο πατέρας μου έπαθε έλκος στομάχου.
Αχ, ωραίο πράμα το κάπνισμα! Εγώ αν το'χει η μοίρα μου και ζήσω πολλά χρόνια, λέω να το ξαναρχίσω!

Καλή υγεία!