Για σένα ανιστόρητε αναγνώστη ο Πιζάρο ήταν ένας Ισπανός κονκισταδόρ που με περίπου 200 άντρες κατάφερε να παγιδεύσει τον βασιλιά των Ίνκας με δόλιο τρόπο και στη συνέχεια να τον εκτελέσει και να υποδουλώσει τις πλούσιες σε χρυσό και ασήμι περιοχές ανατολικά των Άνδεων.
(φωτογραφίες από τις διαδηλώσεις στο Cusco)
Για άλλη μια φορά όμως οι αγρότες-απόγονοι των Ίνκας καλούνται να αντιμετωπίσουν τον μοντέρνο απόγονο του Ισπανού κονκισταδόρ.Αυτή τη φορά ο στόχος του "πολιτισμένου" και τεχνολογικά ανώτερου κονκισταδόρ δεν είναι τα πλούσια αυτοκρατορικά ανάκτορα και ο τεράστιος αριθμός δούλων κι ούτε τα όπλα του η πυρίτιδα και το ιππικό. Δεν φοράει ασημένια πανοπλία όπως ο Κορτέζ και ο Πιζάρο κι ούτε χρησιμοποιεί σαν αιχμή του δόρατος την χριστιανική πίστη που θα σώσει τις ψυχές των παγανιστών αυτόχθονων.
Στο σημερινό Περού ο κατακτητής φοράει ακριβό κοστούμι και το πεδίο των μαχών του είναι τα διάφορα λόμπυ και τα γραφεία μεγάλων πολυεθνικών χιλιάδες χιλιόμετρα μακρυά από το "βασίλειο" των Ίνκας. Όπλο του είναι το μπλάκμπερυ και το λάπτοπ και έχει αντικαταστήσει τις επεκτατικές ιεραποστολές στη χώρα των "βαρβάρων" με τους όρους ελεύθερη αγορά και οικονομική μεταρρύθμιση για το "καλό" όλων και το υπέρογκο κέρδος ορισμένων.
Πλέον ο άπληστος και πεινασμένος απόγονος του Πιζάρο δεν κυνηγάει χρυσάφι και ασήμι, για να στείλει πίσω στην Ισπανία αλλά πετρέλαιο,καταναλωτές, γη και τουρισμό.
(από τις ταραχές στο Ayacucho)
Τα γεγονότα έχουν ως εξής.Τις τελευταίες 10 μέρες στο Περού του κατά κεφαλήν εισοδήματος των $7600 (συγκριτικά με το αντίστοιχο $30500 της Ελλάδας) και των εξαγωγών ύψους 27,14 δισ. δολαρίων (το αντίστοιχο ποσό στην Ελλάδα ήταν 25,76 δισ. δολάρια για το έτος 2007) η χώρα βρίσκεται σε αναβρασμό με 4 νεκρούς και πάνω από 200 έως 700 συλληφθέντες, ενώ σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης έχουν κυρηχθεί πολλές περιοχές με το στρατό να έχει αναλάβει δράση.
(Ayacucho)
Oι αναταρραχές ξεκίνησαν με την αντίδραση των αγροτών απέναντι σε μια σειρά μέτρων όπως η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ Περού και ΗΠΑ (με ευνοϊκούς όρους για τις ΗΠΑ) και έναν νέο νόμο που αφορά τη χρήση νερού. Οι αγρότες βλέποντας να απειλείται η ανεξαρτησία τους με την αύξηση της τιμής των λιπασμάτων, την ενίσχυση της εισαγωγής φτηνότερων αμερικάνικων αγροτικών προϊόντων και την έλλειψη προστασίας τους από τις περουβιανές τράπεζες, επέλεξαν να αποκλείσουν δρόμους και να συγκρουστούν με την αστυνομία.Ως αποτέλεσμα διακόπηκε η τροφοδοσία πολλών περιοχών, χιλιάδες οδηγοί αποκλείστηκαν σε δρόμους που διασχίζουν τις ερήμους των Άνδεων πέφτοντας θύματα ληστών και οι διαδηλωτές αποτέλεσαν εύκολο στόχο για το στρατό με τις δολοφονίες των διαδηλωτών.(Ayacucho)
Μακροπρόθεσμα τα παραπάνω μέτρα θα οδηγήσουν απελπισμένους αγρότες στο να μεταναστεύσουν, θα εξαφανιστούν περιβαλλοντικά φιλικές μέθοδοι χρήσης της γης και οι οικογενειακές αγροτικές επιχειρήσεις θα αντικατασταθούν με "Made in the USA" βιομηχανικού τύπου φάρμες.Σε μια ιστορία που βλέπουμε ολοένα και να επαναλαμβάνεται στον κόσμο, περισσότεροι αγρότες θα αναγκαστούν να καλλιεργούν κόκα για το παγκόσμιο δίκτυο διακίνησης κοκαϊνης και θα δημιουργηθεί μια νέα εργατική δύναμη αγροτών-σκλάβων στα χέρια πολυεθνικών.
Αυτά που γράφω τα είχα πει σε έναν φίλο τις προάλλες, ο οποίος αντέδρασε, όπως θα αντιδρούσαν πολλοί από εμάς..."Χέστηκα τί γίνεται στο Περού, εδώ έχει φτάσει ο καφές 5 ευρώ!"
Το Περού είναι από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς οργανικού καφέ παγκοσμίως.
ΥΓ:Ευχαριστώ τον έλληνα φίλο από το Περού, που ήταν μάρτυρας των γεγονότων και βοήθησε στο να δω τί συνέβαινε και τον ευχαριστώ και για τις φωτογραφίες που έστειλε από τις ταραχές.
Σημειώνω ότι οι περισσότερες πληροφορίες για το Περού και τις ταραχές βγαίνουν προς τα έξω με το σταγονόμετρο και αναφέρονται περισσότερο σε διαμαρτυρίες ενάντια στο χτίσιμο μεγάλων τουριστικών εγκαταστάσεων γύρω από τα ερείπια του Μάτσου Πίτσου.
*παράλληλη ανάρτηση με το καφές και τσιγάρο*
15 comments:
Βιολόγε, πολύ ενδιαφέρον ποστ! Για να μη λέει κανένας "χέστηκα τι γίνεται στο Περού", αλλά και για να μαθαίνουμε και κάτι!
μάλιστα... τα μάθαμε κι αυτά!
καλά τα νέα σου βιολόγε, εννοώ ενδιαφέροντα.
τώρα βέβαια, τι καφές τι κόκα και τι τσιγάρα που καλιεργούσα εγώ σαν παιδί στο χωριό.
αν το σκεφτούμε καλά όλα αυτά οδηγούν σε εξάρτηση αλλά δεν είναι αυτό το θέμα...
στα δικά μου τα μέρη σταμάτησαν πια την καλιέργεια του καπνού και ένας θεός ξέρει με τι θα ασχοληθούν εκεί πάνω!
πάντως η λύση δεν είναι η καλιέργεια της κόκα....
Βιολόγε σκέφτομαι ότι πολλές φορές είμαστε εγκλωβισμένοι στο γυάλινο κλουβί μας, ~αυτό που δημιουργούμε είτε εμείς οι ίδιοι, είτε άλλοι για μας~ και δεν μπορούμε να δούμε πέρα από αυτό που αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας. Σαν η εγγύτητα να είναι μια ακόμα αίσθηση...Αυτό που είναι πέρα από αυτή, το μακρινό, δε μας ενδιαφέρει καν…
Διακρίνω ένα θαυμασμό για το “βασίλειο των Ίνκα”, μα αγαπητέ ξεχνάτε ότι η δικτατορική διακυβέρνηση των Ίνκα επεφύλασσε για τους κατοίκους πόλεμο, τυφλή βία, καταπίεση, διώξεις και ανελευθερία.
Το Ayacucho ήταν η έδρα του Φωτεινού Μονοπατιού, από εδώ ξεκίνησε ο προηγούμενος εμφύλιος ο οποίος οδήγησε τη χώρα στην καταστροφή την δεκαετία του 1990.
Προσωπική εμπειρία Περουβιανού για εκείνη την Περίοδο:
“Πριν την εξάπλωση του κινήματος του Φωτεινού Μονοπατιού (Sendoro Luminoso) υπήρχε καταπίεση και ασυδοσία των στρατιωτικών δυνάμεων της χώρας. Ο κόσμος αγανακτισμένος στήριξε τους αντάρτες οι οποίοι όμως αποδείχτηκαν χειρότεροι. Επικράτησε χάος, οι αντάρτες εκτελούσαν αμέσως χωρίς αιτιολογία όποιον θεωρούσαν αντίθετο, ενώ τα ρουφιανέματα και οι σκοτωμοί εξελίχθηκαν ως τρόπος επίλυσης προσωπικών διαφορών. Μέσα από προσωπικά βιώματα μας περιγράφει τη φρίκη του πολέμου. Δρόμοι γεμάτοι άθαφτα πτώματα, σκοτωμοί και αγριότητες χωρίς αιτία. Κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων πραγματοποιούσε μεταφορές με το οικογενειακό φορτηγό από το Κούσκο στη ζούγκλα. Θυμάται την πρώτη φορά που τον σταμάτησαν οι αντάρτες. Η αγωνία, ο φόβος όταν κάποιος κρατάει ένα όπλο στραμμένο επάνω σου στα δύο μέτρα έτοιμος να πυροβολήσει δεν περιγράφεται. Πέρναγε τα μπλόκα δίνοντας προμήθεια μέρος του φορτίου ή πράγματα που είχε μαζί του και έλειπαν από τους αντάρτες, όπως παπούτσια και φάρμακα. Στα μπλόκα των στρατιωτών δήλωνε ότι δεν συνάντησε αντάρτες, διαφορετικά θα έπρεπε να εξηγήσει γιατί τον άφησαν να περάσει. Λόγω της αναταραχής η πλειοψηφία των φιλήσυχων αγροτών αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τα χωριά και τις καλλιέργειες, εισρέοντας στις πόλεις κατά χιλιάδες δημιουργώντας στρατιές ανέργων. Το σύνολο των υποδομών, δρόμοι, σχολεία, εργοστάσια, ύδρευση, ηλεκτρικά δίκτυα, καταστράφηκαν. Η οικονομία κατέρρευσε. Οι άνθρωποι διαπίστωσαν ότι μια δεκαετία συγκρούσεων χειροτέρεψε τη ζωή τους σε τέτοιο σημείο ώστε να μην μπορούν να εξασφαλίσουν το φαγητό για την επιβίωσή τους. Το μόνο που θέλανε ήταν ηρεμία για να γυρίσουν στις δουλειές τους. Σε κάθε χωριό σχηματίσθηκαν ένοπλες ομάδες περιφρούρησης από τους κατοίκους που απαγόρευαν την είσοδο στους αντάρτες. Εκεί που έλεγχε τη μισή χώρα, μέσα σε ένα χρόνο το Φωτεινό Μονοπάτι διαλύθηκε και συνελήφθη ο αρχηγός του.”
Η βία δεν είναι ποτέ λύση.
Η ανοικτή κοινωνία είναι η λύση και η Η ευεργετική παγκοσμιοποίηση
@maria
Eυχαριστώ και μη νομίζεις, την ίδια αντίδραση είχα κι εγώ αρχικά.Το σχόλιο της Πετρούλας είναι πολύ εύστοχο προς αυτή την κατεύθυνση.
@Συμέλα (ελπίζω να το έγραψα σωστά)
Είσαι όλο εκπλήξεις τελικά.Έχεις κάνει και την αγρότισσα?Όχι όμως φύλλων κόκας έτσι?
@Κ.Σ
Πολύ σωστά και διακρίνετε θαυμασμό για έναν πολιτισμό, που καταστράφηκε από τους Δυτικούς με όπλο τον Σταυρό και το Ατσάλι.Αν είναι κατηγορία αυτή την αποδέχομαι και θα σας απογοητεύσω αλλά θαυμάζω και τους αρχαίους Αιγύπτιους (αυτοί κι αν ήταν βασιλικοί).Δεν κρίνεις έναν πολιτισμό που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς και ταυτότητας με τα δεδομένα του σήμερα.Είναι άτοπο.
Ως προς τις εμπειρίες σας από το Περού, θα μπορούσε κάποιος να αντιστρέψει το παράδειγμα και να μιλήσει για αγρότες που ήταν φίλα προσκείμενοι στο Φωτεινό Μονοπάτι (αντιστοίχως και στην Ελλάδα αν μιλήσεις για Ζέρβα και Βελουχιώτη άκρη δε βγαίνει).Οπότε δεν μπορώ να δω τη σχέση με αυτό που λέτε, ενώ τώρα μιλάμε για εκμετάλλευση του αγρότη που θα τον οδηγήσει πάλι στη λύση της εσωτερικής μετανάστευσης, ακριβώς όπως ο εμφύλιος.Ένα δεύτερο είναι η οικοπεδοποίηση σημαντικών αρχαιολογικών περιοχών και πώλησή τους σε τουριστικά τραστ, αποκλείοντας τους Περουβιανούς από τη σύνδεσή τους με την πολιτισμική τους ταυτότητα και οδηγεί στην εμπορευματοποίηση ενός κοσμήματος που προστατεύεται από την UNESCO.Άρα δεν θα σας πείραζε αν πήγαινε κάποιος στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης ή στο Νησί γεμίζοντας τα ξενοδοχεία, υποβαθμίζοντας το χώρο και δηλητηριάζοντας έναν ιστορικό τόπο με γνώμονα το κέρδος.
Τέλος μάλλον να υποθέσω ότι οι δολοφονίες διαδηλωτών από το στρατό σας ξέφυγαν και εστιάσατε στο να κάνετε προώθηση των φιλελεύθερων πεποιθήσεών σας αγνοώντας ότι αναφέρεστε σε κάτι εκτός θέματος.
Βιολόγε, το να μην κρίνεις με τα δεδομένα του σήμερα με εκφράζει απόλυτα και δεν θα επεκταθώ.
Ενα σχόλιο ακόμα, αν επιτρέπεται, για αυτά που είπε ο Κώστας: καλό είναι να μην ξεχνάμε, οτι σε δικτατορίες - όπως αυτή του Φουτζιμόρι, πολλοί περισσότεροι εμπλέκονται από όσους είναι προφανείς, και ας πάρουμε παράδειγμα και από τα δικά μας. Και βέβαια οι ΗΠΑ υποστήριζαν ενεργά τον δικτάτορα όπως άλλωστε το έχουν παράδοση. Το "φωτεινό μονοπάτι" δεν ήταν το ίδιο με το δικό μας εμφύλιο- ήταν ας πούμε μια αντίδραση του λαού στη δικτατορία, και μάλιστα μια δικτατορία που κράτησε χρόνια και με την ανοχή όλου του "πολιτισμένου" κόσμου. Οντως, δύσκολες καταστάσεις και όντως, όταν πια συνελήφθη ο Γκονζάλο ουσιαστικά κρίθηκε η μάχη. Στον κόσμο αυτό γιατί, δυστυχώς, δεν κερδίζει πάντα ο Δαυΐδ στη μάχη με το Γολιάθ!!
Να μη ξεχνάμε λοιπόν οτι ο περουβιανός λαός νικήθηκε, και ο Φουτζιμόρι νίκησε, με τις πλάτες των ΗΠΑ, που βέβαια δε θέλουν ούτε "βία", ούτε διαφορετικές φωνές στη γειτονιά τους!
Συγνώμη για το μεγάλο σχόλιο, αλλά πριν δεκαπέντε χρόνια μετέφραζα συχνά από αγγλικά στα ελληνικά κείμενα για το Περού και το τί τραβούσε εκεί ο κόσμος, και από τότε του έχω αδυναμία!!
"Φωτεινού Μονοπατιού"
NAI DYSTIXOS SE AUTH THN POLH O SHMERINOS AMERIKANODHMOKRATHS
PRO8IPOURGOS KAT'ENTOLH (SYNFONIA) DOLOFONISE 70-80 XILIADES APLOUS AGROTES ME TON ISXYRISMO OTI OLOI TOUS HTAN ANTARTES (MA DEN NTREPONTE LIGO GIA TOSO ZOA MAS PERNANE).
(KAI OI SHMERINOI 4 DOLOFONIMENOI ANTARTOTROMOKRATES HTAN GIAUTOUS)
H GRMMH HTAN MIA APO KAPOIOUS
OPOIOS ANTIDRA PREPH NA PE8ANH
EPI TOPOU GIA PLAKA
APO TOTE TO KYRIOS E8NIKO NOMISMA METATRAPIKE SE DOLLARIO
NAI TOUS EVAZE SE OMADIKOUS TAFOUS
KAI TOUS EKEGE NA MH ANAGNORISTOUN POTE
(ALLA SE KAPOIES ALLES PROSFATA PAROMOIES PERIPTOSEIS STHN EUROPH OI MANGES KSE8APSANE, DIKASANE, MOIRASANE, KAI TORA TOUS EIPANE KAI KRATOS, ETSI APLA.
TO SYSTHMA TWN ISXYRWN EINAI ENA
OTI SE VAPTIZOUN PROTA ANTARTH KAI META TROMOKRATH
YPOPSHN OTI OI DIADILOSOIS PREPH SE KA8E KRATOS NA PATAX8OUN DIOTI
8IGONTE TA POLYE8NIKA SYMFERONTA TWN KOUSTOUMATWN KANAPEDATWN VILLARADWN
META TIMHS
Quechua
*KATA SYMPTOSH OI 80000 POU
DOLOFONI8IKAN OI PERISOTEROI OMILOUSAN THN Quechua
TO GEGONOS EINAI OTI AUTH H GLOSSA
EINAI POLY DYSKOLH KAI EPIKINDINH TA AMERIKANIKA SYMFERONTA
*H COCA DEN EINAI COCAIN
APLA AN APELEU8ERO8H H COCA TOTE POIOS 8A PINH COCA-COLA PEPSI-COLA
KLp farmaka.
SKEPSOU OI KINEZOI NA KANANE
E3AGOGH OUZO KAI STOUS ELLHNES APAGOREUONTAN H EKSAFOGH TOU:)
Αγαπητέ(-ή?) Βιολόγε,
Συμμερίζομαι και θλίβομαι μαζί σας για τις βαναυσότητες και καταστροφές των Κονκισταδόρων. Μα από μόνες τους δεν μπορούν να αποτελέσουν λόγο θαυμασμού για τον πολιτισμό των Ίνκα.
Το Περού είναι μία Δημοκρατική Χώρα και μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες έχει δικαίωμα να λαβαίνει αποφάσεις που θεωρεί χρήσιμες.
Όσο διαφθαρμένη και να είναι μία κυβέρνηση, δεν υπάρχει καλύτερο σύστημα διακυβέρνησης στην πράξη από τη Δημοκρατία. Όταν διαφωνούμε με κάποιες επιλογές σαφέστατα πρέπει να τις κρίνουμε, μα όχι χρησιμοποιώντας βίαια μέσα.
Η καταδίκη μου για κάθε μορφή βίας σαφέστατα περιλαμβάνει τις δολοφονίες διαδηλωτών.
Η περιγραφή σας των γεγονότων μου μοιάζει μεροληπτική, με αυθαίρετα συμπεράσματα.
Από όλα όσα αναφέρετε πιο ανησυχητικό ακούγεται το “οι περισσότερες πληροφορίες για το Περού και τις ταραχές βγαίνουν προς τα έξω με το σταγονόμετρο” μια και καταπιέζεται η ελεύθερη έκφραση και η κριτική.
Που το στηρίζετε αυτό όταν σήμερα στο Περού και σε απίθανα απομακρυσμένα χωριά ο καθένας έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο;
Θα μπορούσατε να παραθέσετε κάποια αξιόπιστα ρεπορτάζ για τα γεγονότα (πχ BBC) ή άλλα δημοσιογραφικά site, γιατί εγώ δεν βρήκα κάτι στο Διαδίκτυο.
Όσον αφορά τη Δωδώνη και το Νησί, ήδη λειτουργούν ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφέ. Η ανάπτυξη των χώρων αυτών γίνεται υπό την φροντίδα των Εφορειών Αρχαιοτήτων. Αν παρακολουθώ μία συναυλία ή μία θεατρική παράσταση σε ένα αρχαιολογικό χώρο (με εισιτήριο από την μέχρι τώρα εμπειρία μου) μπορεί να θεωρηθεί εμπορευματοποίηση, μα σκεφθείτε πόσο προάγει τον πολιτισμό.
Από τα καλύτερα καφέ της πόλης των Ιωαννίνων βρίσκεται μέσα στο Ιτς Καλέ, το εσωτερικό κάστρο των Ιωαννίνων, με πρωτοβουλία της 8ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για το χώρο καθώς και για τα Μουσεία. Επί πλέον πάλι από την ίδια την 8η Εφορία δημιουργούνται χώροι μέσα στα τοίχοι που θα λειτουργήσουν ως ξενώνες.
Γιατί ενοχλείστε από την εμπορευματοποίηση όταν αυτή γίνεται ελεγχόμενα και υπό την αιγίδα των αρμόδιων οργανισμών;
Και σχετικό άρθρο για καφέ και μουσεία Ο καφές τώρα και ως «μουσειακό» είδος
θα σχολιάσω μόνο του/της βιολόγου το σχόλιο!
ναι, και αγρότισσα έκανα με παραγωγή καπνού, καλαμποκιού, σιταριού και όλων αυτών που καλλιεργούν σε αγροτικά χωριά - σε κόκα δε φτάσαμε, όχι!
το δε πρώτο μου "επάγκελμα", σε ηλικία των 5-6, ήταν (κρατήσου μη πέσεις)βοσκοπούλα αρνιών αργότερα πήρα προαγωγή σε βοσκός προβάτων και μετά γιδών!
αυτές οι τελευταίες είναι μη χειρότερα να τις βόσκεις - είναι άτακτες, δύσκολες και αλανιάρες και δύσκολα τις συμαζεύεις....
όπως βλέπεις δίχως ψωμί δεν πρόκειται να μείνω με τόσα προσόντα που έχω στο CV μου ;-)
@Συμέλα
Κι εσείς έχω ακούσει έχετε και φοβερές μαγειρικές ικανότητες.Έξτρα στοιχείο για το CV.
@Kώστας
"Μα από μόνες τους δεν μπορούν να αποτελέσουν λόγο θαυμασμού για τον πολιτισμό των Ίνκα."
Δεν μπορώ να σας κάνω ανθρωπολογική ανάλυση για το πόσο εκτιμώ την ιστορία και τις παραδόσεις άλλων λαών, οι οποίοι δεν υφίστανται σήμερα.
"Το Περού είναι μία Δημοκρατική Χώρα..."
Θα ήταν κουραστικό να αναφέρω για πολλά άλλα παραδείγματα "δημοκρατικών" χωρών.Μην έχετε τυφλή εμπιστοσύνη στους ορισμούς αλλά να κοιτάτε και την ουσία.
Για το σχόλιο που αναφέρετε περί πληροφοριών στο διαδίκτυο.Το θέμα δεν προέκυψε από απλό κοπυ/πεηστ από το cnn,bbc,AP κτλ.Αυτό μπορεί να το κάνει ο καθένας και δεν θα είχε αξία να ανέβει μια αναμασημένη είδηση εις διπλούν και στο μπλογκ μου αλλά και στο μετανάστη (Συμέλα ξέρω ότι έχω πάρει απουσίες, αλλά θα συμμορφωθώ).Οι φωτογραφίες που είδατε είναι από άνθρωπο που έζησε τα γεγονότα, όπως τα βλέπετε κι εσείς και μου τις έστειλε προσωπικά για να αναδείξω το θέμα.Αν ψάξετε καλύτερα θα βρείτε πολλές πληροφορίες για όσα αναφέρω, ειδάλλως θα πρέπει να με εμπιστευτείτε.Εκτός αν νομίζετε ότι μιλάτε με κάποιον γραφικό συνωμοσιολόγο ή περιμένετε να το δείτε πρώτα στο cnn για να είστε σίγουρος.Ότι δεν βλέπουμε δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει μιας και ασχολείστε με την αστρονομία.
"...καταπιέζεται η ελεύθερη έκφραση και η κριτική."
Συμβαίνει και δεν απέχει και πολύ από γεγονότα που απειλούν και την ελληνική πραγματικότητα αλλά δεν θέλω να επεκταθώ.
περί λοιπών αν και είναι εκτός της θεματολογίας
Στο Ιτς Καλέ πίνω καφέ και μου αρέσει για να είμαι ειλικρινής αλλά δεν συγκρίνονται τα 50 τ.μ με μεγαθήρια ξενοδοχεία, που απειλούν την οικολογική ισορροπία στον ευαίσθητο Αμαζόνιο ή στις οροσειρές των Άνδεων.Μιλάμε για διαφορετική τάξη μεγέθους και για έναν λαό που με τη φτώχια του δε συγκρίνεται με το Γιαννιώτη που θα πίνει το καφεδάκι του με θέα τη λίμνη.Για να μην παρεξηγηθώ το παράδειγμα που ανέφερα περί λίμνης και αρχαίου θεάτρου αφορά μια υποτιθέμενη κατάσταση, όπου ο χώρος εμπορευματοποιείται και βιάζεται από τις αλλεπάληλες παρεμβάσεις.
υγ.Αν κοιτάξετε το προφίλ μου θα καταλάβετε και το φύλο μου.
Βιολόγε μπήκα στο προφίλ και είδα και παλαιότερες ενδιαφέρουσες αναρτήσεις σου καθώς και πως ήμαστε συντοπίτες !!
Στην παράλληλη ανάρτηση (αν και ομολογώ με μπερδεύει να παρακολουθώ δύο συζητήσεις για το ίδιο θέμα) γράφεις για την πηγή σου:
“Όπως μου λέει η "πηγή" μου από Περού, οι διακρίσεις είναι τέτοιες που ο εθνικός σιδηρόδρομος είναι πανάκριβος ενώ οι Περουβιανοί χρησιμοποιούν β τάξεως βαγόνια και αν ταξιδεύουν προς Μάτσου Πίτσου αποβιβάζονται σε άλλο σταθμό να μην τους βλέπουν οι Δυτικοί τουρίστες”
Σου έκανα το παρακάτω σχόλιο δίπλα:
“Ο σταθμός που σταματάνε τα “τουριστικά” τραίνα 1ης και 2ης κατηγορίας είναι έξω από την πόλη Άκουας Καλιέντες (Aquas Calientes), στην άκρη της, και χτίσθηκε λίγο πριν το 2002 που επισκέφτηκα το Μάτσου Πίτσου.
Τα τραίνα 3ης κατηγορίας, που είναι φθηνότερα και χρησιμοποιούν περισσότερο οι Περουβιανοί, σταματάνε στο κέντρο της πόλης όπως έκαναν ανέκαθεν. Ακριβώς δίπλα υπάρχουν εστιατόρια, μαγαζιά, ξενοδοχεία καθώς η πόλη αναπτύχθηκε μετά την άφιξη του τραίνου ακριβώς δίπλα στη γραμμή. Το όλο μέρος είναι το κέντρο της πόλης με χιλιάδες τουρίστες.
Είναι αστείο το επιχείρημα “να μην τους βλέπουν οι Δυτικοί τουρίστες”.
Ο φίλος σου πρέπει να είναι πολύ προκατειλημμένος !!”
Βλέπεις πως το ίδιο ακριβώς γεγονός, το ότι τα τραίνα σταματάνε σε διαφορετικές μεριές παραμορφώνεται, ενώ ο λόγος είναι απλούστατα τα αυξημένα δρομολόγια που δεν μπορούν να εξυπηρετούνται από τη μονή γραμμή στο κέντρο της πόλης.
Οι Περουβιανοί με σκλάβωσαν με την ευγένειά τους και τη φιλοξενία τους,
μου αρέσει η κουβέντα μαζί σου,
απλώς δεν επιθυμώ να παραμορφώνουμε τα γεγονότα.
Eπειδή είμαι λάτρης της ευγένειας θα σε ευχαριστήσω για τα καλά λόγια αλλά το θέμα με το τραίνο αρχίζει και ξεφεύγει από την ανάρτηση και στο τέλος θα μιλάμε για σιδηροδρόμους και σταθμούς και δεν θα έχει ιδιαίτερο νόημα.
Δέχομαι ότι δεν βόλευε η γραμμή του κέντρου και δημιούργησαν δεύτερη γραμμή μακρυά από την πόλη, με διαφορετικού τύπου βαγόνια, χρεώσεις και σύσταση επιβατηγού κοινού.Δεν είμαι παραμορφωτικός καθρέφτης αλλά αν και το επιχείρημά σου ευσταθεί,δεν μιλάμε για μια χώρα τύπου Γερμανία.
Ανέβηκες επάνω στον καναπέ του τραίνου
πήρες και ένα fast food με COCA Cola
και άρχισες την θεωρία για την
«αγροτική» επανάσταση.
Μετά ίσως να σκεφτικές
Αν ήμουν βολεμένος θα
Γκάριζα η θα κακάριζα
Κακάριζε τώρα που νομίζεις
Και γκάριζε αύριο που θα ελπίζεις
Καλά ξυπνητούρια
και
προσοχή στο τραίνο
δεν λέω ενδιαφέροντα και καλημέρα αλλά.... μακριά... για την ευρώπη κάνα νέο? για το τι γίνετε στην Ν. Υόρκη και στα κέντρα του κόσμου???
Post a Comment